Tavaly augusztusban támadt először az a forradalminak egyáltalán nem nevezhető gondolatom, hogy Nehéz Vasakat a földről felemelni milyen király lehet már. Ezt a manővert felhúzásnak, magyarul deadliftnek is szokták nevezni, ha valaki nem tudná.

A dolgok megszokott sorrendjére némileg fittyet hányva a gondolat megszületésével egyidejűleg be is neveztem egy felhúzóversenyre, 2013. augusztus 17-én, Esztergomban. Nagy sikerem persze nem volt, a 100 kilót felhúztam mint egy zoknit, a 105 kg ellenben a végsőkig ragaszkodott a padlón maradáshoz.
Jó, azért a mozdulathoz szükséges alapkészségek nem voltak teljesen ismeretlenek (->kettlebell), és néhányszor belehúztam már ilyen 60-80 kilókkal megpakolt rudakba is (->szórványos súlyemelő-próbálkozások), de ezen kívül semmi komoly.

Egészen idén februárig!

Folytonosan sziporkázó pompás ötleteim egyikeként rendszeres (aka heti egy) edzésekbe kezdtem a felhúzás-guggolás-fekvenyomás Bermuda-háromszögben. Pontosabban a Thor Gymben. Méghozzá (most dobpergést kérek) a PowerBuilder guruja, Wittman Zsolt, aka Zsoltibá Zsolti a Béka az Edzőisten tanácsait követve.

Áprilisban, amikor is ismételten eszembe jutott, hogy benevezek egy versenyre, már a 115 kg is simán feljött. Erről megtekinthetne az értő közönség egy videót is, csakhogy azt az Edzőisten elrontotta :) Itt van egy az előtte 5 perccel végrehajtott 110 kilós próbálkozásról, és az is ugyanígy nézett ki, mint ez itt ni:

Jöhetett a verseny.

Remek tervem volt, mégpedig az alábbi. Első fogásra felhúzok 110 kilót, másodikra 115 kilót, és ha az megvan,  akkor harmadikra nekiugrok a 120 kilónak, életemben először.

Néhány kötelezően végigrinyált nap után felvirradt a verseny reggele végre.

A szervezésre sok rosszat nem mondanék, de a mérlegelésnél kialakult totális káosz kivétel lenne ezalól :) Egyébként az aznapi időjárás és főleg az Arénában rendezett Fitbalance mint helyszín egyaránt annyira isssteni volt, mint amikor az embert arcon csapják egy tonnás döglött bálnával. Majd mesélek erről is, bár leszednének érte a kutyák, ha minden napvilágra kerűne, amit a bakterház környékén tapasztaltam.

Első fogás, 110 kg, simán megvolt. Második fogásnál felhúztam remekül a 115 kilót, és nagy döbbenetemre egy fehér és két piros lámpa villant fel.

Ahogy azt  bíró sporttárs kérdésemre legott elmagyarázta, ez azért történt, mert túl hamar indítottam a lerakást. Ő már adta ugyan a jelet, hogy "LE", csak sajnos nem sikerült megvárnom, amíg be is fejezi. Az alábbi videón is ez is megtekinthető. Jól láthatóan egy negyed másodpercről van szó.
És ha már ilyen jól elbeszélgettünk, akkor az övemet is megkifogásolta, merthogy ilyen puha derekú öv nem viselhető versenyen. Bang. (Alaposan el kellett volna olvasnom a versenyszabályzatot. Utólag meg is tettem :) Kettő dologra örökké emlékezni fogok belőle).
 

No, akkor dönteni kellett, hogy mit kérek a rúdra a harmadik menetre. A 120 kilót felhúzni még sose próbáltam, feltehetőleg ment volna, de mit lehet azt tudni.

Murphy bácsi törvényei természetesen az ilyen helyeken is hatályban vannak, vagyis:

  • Bevállalhatok nagyobb súlyt, mondjuk a 120 kilót, de vastagon benne van a pakliban, hogy nem fog menni, és akkor marad 110 kiló a végeredmény.
  • Ha 115 kilót kérek érvényes végrehajtás céljából, akkor utólag azt fogom bánni, hogy miért nem vállaltam be többet.

Egy perce van az embernek dönteni erről, és a helyszínen egy kolléganőtől sebtiben kölcsönkért ismeretlen versenyövet is belekalkulálva (köszi Balogh Gyöngyi) inkább a második lehetőség mellett döntöttem.

Felmentem, megfogtam, felhúztam. Könnyű volt :) Értelemszerűen azóta is bánom, hogy miért nem kértem 120-at :)

 A produkció végül bronzérmet ért a Masters I. kategóriában. Gyanítom, hogy az ezüstérmet nem fenyegettem semennyire, de több infóm nincs erről, mert az eredményhirdetést lekéstem :)

bronz.jpg

 Folytatása következik.

Ja, egy fitying se volt benne végülis :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://redpill.blog.hu/api/trackback/id/tr506169747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása