Szolgálati közlemény

A tegnap (szerda, március 12) bemutató óra résztvevőinek!

Akartam mondani nektek, csak időközben elfelejtettem: Ne lepődjetek meg, ha az elkövetkező napokban egészen brutális izomláz alakul ki itt-ott, és ez akár 3-4 napon keresztül is eltarthat.

Nem kell megijedni, ez a jövőre nézve semmit se jelent, mert ez nem lesz ám mindig így. Ez az élmény ugyanis egyszeri és többé-kevésbé megismételhetetlen :) Csak a szokatlan mozgásforma miatt van. Ez feltehetőleg jó hír mindazoknak, akik utálják az izomlázat; de még azoknak is, akik szeretik éppen, csak ezt már túlzásnak tartják.

A helye árulkodó lesz: combhajlítóban, fenékben és hasban van jó helyen. Alsó hátban és a comb elülső részén nem annyira. Ha ez a két utóbbi terület tűnik meggyötörtnek, akkor bizony még nem állt össze az a swing. De ez egyetlen alkalom után még nem baj.

Lesz még izomlázunk máskor is, természetesen, de nem ebben a nagyságrendben :) 

Ellenben, ha semmi izomlázat nem tapasztalsz, az sem baj.

Teendő: nincs. Ha mindenképpen próbálkozni szeretnél valamivel, akkor meleg vizes fürdő, borogatás vagy szauna. Van aki inkább a jeges fürdőre esküszik, de én ilyesmire nem biztatok senkit :) Kevés, óvatos átmozgatás nem árthat. Sok folyadék, főleg víz. Ha nagyon fájdalmas lenne, akkor egy aszpirin esetleg. Masszázs vagy óvatos hengerezés, ha esetleg van kéznél SMR-henger. A nyújtás itt fölösleges: erre nem fog használni.

Szóval mindezt mondanom kellett volna, bocsánat.

Mert bezzeg az első alkalom emléke bennem is él, de élénken ám. 2008 januárjában egy szombat délelőtt ragadtam először kettlebellt. Hogy is tudnám feledni az ezt követő pár napot...? A következő hét szerda-csütörtök magasságáig úgy mozogtam, mint egy átlagosnál is rozogább nyugdíjas, a 90+ életkori kategóriában, különösen ami a leülés nevű művelet tempóját és kecsességét illeti.

(Lásd még: "A vécé mellé ültem és rögtön felment bennem a pumpa")

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://redpill.blog.hu/api/trackback/id/tr555858212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

crix 2014.03.19. 09:12:43

Egy dolgot kitetszett hagyni! Függőséget okoz!

Juci SFG · http://redpill.blog.hu/ 2014.03.19. 15:10:45

@crix: Ezt innen tényleg kihagytam, de valójában nem csak ezt :)
Ha az összes "veszélyét" fel akarnám sorolni ennek a fránya kettlebellezésnek, annak egy egész, terjedelmes posztot kéne szentelni. Lehet hogy egyszer meg is írom (úgy látom, Te itten direkt inspirálsz engem) :)

crix 2014.03.19. 15:17:17

Én szóltam, hogy ez lesz!
És külön köszönöm a bejegyzés címét!
Meg az izomlázat. Azt is köszönöm :)

crix 2014.03.19. 15:28:36

Az én válaszom az izomlázra: no pain, no gain:)
süti beállítások módosítása