Igaz minden, amit a Főnök ír.

Az lenne a feladatunk, hogy a gyerekeinkből, a trendek ellenében is, egészséges embert neveljünk.

Kétségeim vannak a feladat hosszútávú sikerességével kapcsolatban, elvtársak!

A trend ugyebár az, hogy gyerekek és felnőttek egyaránt minden nap egy-két fényévvel messzebb kerülnek az ember eredeti természetes állapotától, fizikailag rohamosan satnyulnak, leginkább azért, mert az idejük zömét a képernyőbe zombulva töltik, legyen az tévé vagy számítógép vagy bármely hordozható kütyü, és mindeközben műanyag szarokkal szennyezik a belüket köbméterszám. Mert az könnyű és gyors és olcsó.

És amikor a tompa zombik észlelik, hogy a satnyulás immár kellemetlenséget okoz, akkor high-tech konditermekben fullos idiótaságokkal súlyosbítják tovább azt, ami amúgy is. Vagy "csodaszereket" vesznek be és csodakütyüket vásárolnak, amelyekkel sittysutty elmúlik az elhízás meg a fájdalom... A józan ész pedig közben eltűnt valamelyik műanyag zacskóban. A "mozgás", a "természetes", meg a "szabad levegő" már dohos illatú idegen fogalmak, amiket csak a Múlt Évezredből Ittmaradt Mammutok  erőltetnek.

Én sajnos azt hiszem, hogy bár próbálkozni muszáj, mégis hiába erőlködünk. Ez a trend nem nem valami tévedés vagy átmeneti megingás, aminek ellen lehet tartani, hanem egy Ronda Új Világ hajnala.

Mi azt hisszük, hogy az olyan világ a Normális, amilyenben mi felnőttünk. (Tegye fel a kezét az a generáció, amelyik másként van ezzel.)

A mi gyerekkorunk a XX. század végefele az utolsó felvonása volt annak a még normális kornak, amikor a gyerek estig odakint ugrabugrált fülig retkesen és lehorzsolt könyökkel; kamaszként a Nagyvilág izgalmait az utcán kerestük; a barátainkkal a téren találkoztunk; szabadidőnkben kirándultunk, az újság papírra volt nyomtatva, olvasnivalóért a könyvtárba mentünk. Ez így volt jó, és mi itt mindannyian azt szeretnénk, hogy ez így is maradjon. Vagy jöjjön vissza. Legalább részben...

De nem fog.

Egyrészt szálljunk magunkba, és képzeljük el egy pillanatra: mennyit másztunk volna fára, ha odabent a klimatizált szobában a méteres lapostévén éjjel-nappal jön a rajzfilm, a zene, a kaland, a sport meg a krimi (nagy felbontásban, surround hanggal, hatalmas választékban)?
Őszintén: mi nem azért másztunk fára, mert jobb fejek voltunk, mint a mai gyerekek, hanem azért, mert nem volt a tévében semmi érdekes :)

Most meg van. A mindenféle rendű-rangú cybertérben hihetetlenül izgalmas dolgok történnek, ott nyüzsögnek a barátok meg a szerelmek (igaziak és virtuálisak), ott zajlik az élet, a csevely, a buli, a vásárlás, a bunyó, szóval szinte minden - és ez a nemzetközi helyzet bizony egyre fokozódik.

A Valódi Világnak annyi: Isten Hozott a Mátrixban.

Az ember fizikailag szinte szemmel láthatóan hanyatlik, eluralkodik a hitványság és a restség; a mi generációnk az Utolsó Mammut, aki még azt az illúziót melengeti, hogy valamit lehet tenni ez ellen.

Ahogy mi, utolsó mammutok kihalunk, a Nabukodonozor eltűnik Zion felé menet, és ennek a szélmalomharcnak úgyis vége lesz, elvtársak, a Mátrix benyel. A gyerekeinket talán még nem, de az unokáinkat már egészen biztosan.

És akkor most mi van?

Én a magam részéről csak egyet tehetek, de azt meg is teszem, és mindenkit erre biztatok: Take the Red Pill :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://redpill.blog.hu/api/trackback/id/tr102419240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Monarch (törölt) 2010.11.04. 23:56:56

Én gyerekkoromban alig mozogtam, inkább olvastam, meg ilyenek. Ezért lett belőlem alulfejlett felnőtt, aki leheletkönnyű edzések mellett is képes magát túledzeni. :)

Anikó RKC 2010.11.05. 08:50:33

:-)
én meg már kiskoromban is olyan kicsi voltam,hogy felfértem az almafára,ott olvastam mindig :-D +sok felmászás, lemászás :-)

Anikyo 2010.11.05. 09:48:53

Én azt gondolom, hogy nem erölködünk hiába. Mert ez helyes értékrend. És amíg vagyunk többen, akik így gondolkodnak, addig ennek nem lesz vége! A hasonló értékrendű emberek vonzzák egymást. Egyre többet ismerek meg, és az én környezetemben a legtöbben így gondolkodnak. És ez nagy öröm. Az én kis mikrokörnyezetemet tekintve jó a világ. És ha magunkat jobbá tesszük, a világot tesszük jobbá. Mert hatnak egymásra ezek a dolgok. Kapcsolódnak. Én hiszek ebben. Akkor is, ha ezért sokan kinevetnek, és azt mondják,
- "jajj szegény, álomvilágban él",
- "túl fiatal még, hogy átlássa a komoly dolgokat",
- "nincs még elég tapasztalata",
... vagy akármit... nem baj. Akkor is hiszek benne! :) És akkor is teszek érte! :)

Szabó Anikó

Juci SFG · http://redpill.blog.hu/ 2010.11.05. 10:57:49

@Anikyo: Hajrá! Így kell ezt, igazad van.
Tudom, hogy vannak ezzel néhányan így, mint Te, a "majifijatalok" között is, és minél többen, annál jobb; de én a hosszútávot tekintve mégis elég pesszimista vagyok, mint az bizonyára kiderült :)
Az én környezetemben is vannak olyan emberek, akiket látva örülhetnénk, hogy jófele tartunk, de közben a világban szétnézve egyre több az aggaszó jel, amiket elbagatellizálni lehet éppen, csak ez nem más, mint a fejnek a homokba dugása.
Na mindegy: bár ne lenne igazam inkább :)

sztheomo · http://sztheomo.blogspot.com/ 2010.11.05. 12:27:04

Szia Juci RKC!
Ez a bejegyzés ült.

Szinte mindennapos téma otthon, főleg mióta feleségem elkezdett Plates-ezni. Arra a következtetésre jutottam, hogy az egy amit tehetünk, az a példamutatás. Ezért is jó, hogy otthon edzek, és látják picinyeim, amikor lengetve izzadok.

A másik, amit tehetek, hogy terjesztem az igét a felnőtt lakosság körében, hogy ők is mutassanak példát. Ezért szeretnék én is RKC lenni.

Üdv
Tamás

Viktor H 2010.11.05. 21:45:25

Két fajta ember létezik :

- Akit már elnyelt a Mátrix
- Akit el fog nyelni a Mátrix

:-D

Juci SFG · http://redpill.blog.hu/ 2010.11.07. 22:49:53

@Viktor H: Hát ez így van, én is erről próbáltam fecsegni, csak te tömörebben és velősebben megfogalmaztad :)
süti beállítások módosítása