Juci SFG 2010.06.25. 12:42

Utánlövés

Még az előzőhöz, pláne mert előjött a kérdés.

Ad Halálközeli Élmény. Hogy definiálom ezt, illetve szerintem kívánatos vagy kerülendő?

Először is nem tudom definiálni, annyira egyéni :)

Kemény edzés jó. Kemény edzés szükséges, különben nem fejlődünk, ebben igazatok van természetesen (bár ha csak lassan fejlődök, én azt se bánom; elvégre ráérek, 70 évesen is ezt akarom csinálni).

Szerintem OK, ha az arc bordó, az izzadság patakokban folyik, tócsákban áll, illetve fröcsög; a levegőt szaporán szedjük, némely végtagunk remeg, az érintett izmok esetleg égnek, a szív vágtat, de a mozgás minősége még megfelelő. Edzésen elég ilyet előidézni maximum minden tizedik alkalommal, meg szórványos tesztek és megmérettetések alkalmával, havonta-kéthavonta. Szerintem, szubjektíve és nagyjából.

Ellenben: ha már a mozgás szétesett (esünk-kelünk-csapkodunk), a légzés ritmustalan és hörgős, a fókusz elcsúszott, az arc zöld vagy fehér, szédülünk, rókakoma kiugrott vagy a hányinger környékez, a további ismétlések igazi fájdalommal járnak, begörcsölt esetleg konkrétan megsérült az ember, akkor már alighanem túllőttünk a célon. Mikor esetleg igazi tétje van a dolognak (verseny, snatch-teszt, fogadás, ilyesmi), akkor egyefene, így jártunk, de főszabály szerint és főleg szerintem ide nem kell eljutni egyáltalán. Lehet, hogy így fejlődünk metabolikusan, de kötve hiszem, hogy ez egészséges.

Ha azzal  kérdéssel szembesülök, hogy vajon meg tudok-e csinálni ezt vagy azt, akkor nekem az a kérdés többnyire, furcsa módon, az jelenti, hogy meg tudom-e csinálni röhögve. Sejtem, hogy ez a kérdés amúgy nem ezt jelenti :) Ezzel a mentalitással sose fogok semi komoly USSSST eredményt produkálni többek között, mert ha elfáradok, leteszem a golyót oszt duzzogok. Illetve, úgy is fogalmazhatnék, hogy ha villog a piros lámpa és visít a sziréna, akkor én bizony vészjelzésnek fogom fel, ami azért figyelmeztet, mert veszély van wazze, tehát leállok, az eredményt meg ott egye meg a fene. Mondtam már, hogy Öreg Sportoló szeretnék lenni inkább? :)

Sokszor kiderült már pedig, hogy többre vagyok képes, mint ahogy hittem, mondjuk amikor a Férj nyulazott nekem egy félmaratonon, és nem akartam bevallani, hogy mattot kaptam már féltávnál, így hát mentem vele, és majd' 20 perccel jobb eredmény született, mint enélkül (mert amúgy olyan 2:10 körüli félmaratonokat tudtam röhögve, emígy meg lett 1:56, ami nekem komoly PR - nem röhög), s persze nem is lett semmi bajom, a halálközeli élménytől eltekintve :)

Halálközeli élményekre és ingerküszöb-emelésre az ember lelkének néha tényleg szüksége van, de én jobban szeretem ÍGY.

(Itt az egyik oktatóm főfoglalkozására nézve rendőr, a másiknak a neve István, tehát ez pont az az eset, amikor a Szőkenő, a Rendőr és Pistike kiugrik a repülőből, a pilóta meg néz: "Mi ez, valami vicc?")

(Ha valakit érdekel, hogy mi ez, és pontosan  mi történik, azt külön elmesélem)

A bejegyzés trackback címe:

https://redpill.blog.hu/api/trackback/id/tr982108714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

erdodim · http://erdodim.wordpress.com 2010.06.25. 15:59:34

Hát, szerintem meg az a nemnormális, aki kiugrik egy repülőből :-) Én inkább halálközelbe szneccselem magam :-)

ImikeTraining 2010.06.25. 17:17:58

Jucmamó, legnagyobb imádatom mellett mondom ezt, de ez és a másik kettő (amellett, hogy irodalmilag teljes katarzist okozott) irományod a demagógia legmagasabb szintjét meríti ki, és talán még a legdörzsöltebb politikusok sem tudnának ilyeneket összehozni.
És bár én kis kezdő vagyok, semmi tapasztalattal, na meg olimpiát, vb-t, eb-t sem nyertem (akik meg is sértődhetnének ezeken a posztokon), de rendesen a szívemre vettem.

u.i.: kimondottan rajongok a heti 3 halálközeli élményért, és nem is célom, hogy megragadjak egy szinten, és ott totojázzak néha haladva valamerre

u.i.2.: én is nagyon szívesen kiugranék egy repülőből

u.i.3.: még mindig nagyon imádlak

u.i.4.: rövidke életem során arra jöttem rá, hogy a sport a célokról szól, kinek mi, ezért senkit sem szabad/illik leszólni

Juci SFG · http://redpill.blog.hu/ 2010.06.25. 19:36:40

@ImikeTraining: Imike, legnagyobb kölcsönös imádatom mellett arra gyanaxom, hogy vagy te nem tucc olvasni, vagy én nem tudok írni, vagy mindkettő :)

Ha megmutatod, hol szóltam le bárkit is, akkor jövök neked 1000 szneccsel.
Megvan a különbség a "leszólás" és a "nemkövetés" között?
Ha nincs, mondok mégegy példát: eszméletlenül tisztelem pl. a barlangászok vagy a kórházi nővérek munkáját és teljesítményét, de a legnagyobb tisztelettel sem akarok én olyat csinálni, mert szerintem nekem az nem lenne jó, és gyanítom, hogy esetenként az ő egészségük is kárt szenvedhet.
Ez leszólás?
Gondold már át ezt mégegyszer :)

Ez az egész agymenés egyébként rólam szól, teccikérteni. A te célod a tiéd, az enyém meg az enyém, mindenki szíveskedjék úgy edzeni, ahogy azt helyesnek tartja.

Jómagam eddigi hosszú életem során arra jöttem rá, hogy a sport nekem már csak az egészségről szól, a cél nem fontos, a teljesítmény sem fontos, a hosszútávú egészség fontos.
A fiatalságbolondság persze sérthetetlennek hiszi magát :)

Ha esetleg 20 év múlva megkérdezed magadtól, hogy tényleg fontos volt-e és megérte-e, kívánom, hogy akkor is igennel válaszolhass majd.

Motiválja itt egymást mindenki még nagyobb teljesítményekre, amit én tisztelek és elismerek, magamnak meg csak azt mondogatom csendesen, hogy ha az én kis testem megálljt parancsol, akkor megállok, és nem fogok törődni vele, hogy sissynek tartanak. Mert ezt én így érzem jónak. Ráadásul nem szégyenlem bevallani is, ami mégiscsak tökciki és felháborító.
De nem bírtam visszatartani.
Én kérek elnézést :)

U.i: Bármikor tudok jópár telefonszámmal szolgálni, ahol megtanítanak repülőből kiugrani :)

ImikeTraining 2010.06.26. 10:58:01

@Juci kiszeltünde: Pont ezért mondtam, hogy egy "picit" demagóg, hiszen nem mondasz konkrét dolgokat, csak erősen befolyásolod a közvéleményt :P De mindegy az egész, Te így, mások úgy, ez a lényeg.

Viktor H 2010.06.26. 15:04:21

Szerintem meg magánvéleményre azt mondani ,hogy demagógia az maga a demagógia :-)))
Heti 3 Halálközeli élmény meg rulezzz :-))) Igaz nekem csak 2 edzésem van .

bbzs 2010.06.26. 20:28:25

"Mikor esetleg igazi tétje van a dolognak (verseny, snatch-teszt, fogadás, ilyesmi), akkor egyefene, így jártunk,"

halkan jegyzem meg, már ennek az írásának a kommentjei közt is fogadás jelleggel ajánlgat 1000 snatch-eket a szőke nő... ne tudjátok meg, mit csinál az alakformálás topikban... (szerintem simán összeszed annyi élményt így, mint bármelyik mezei RKC magától...)

VH: Imike szerintem simán beleszámolja a szombat estéket, vagy a hétfő reggeleket... esetleg mindkettőt (Cegléden pl. nekem volt halál közeli élményem, nem neki... :P)

ja, elhagyni az anyaföldet? Juci normális? (bár végül is visszaesik úgyis...)

aalbert · http://babzsak.blogspot.com/ 2010.06.26. 20:28:52

a fenti hozzászólás én voltam, sorry

Juci SFG · http://redpill.blog.hu/ 2010.06.27. 00:01:20

@ImikeTraining: Méghogy én a közvéleményt befolyásolom? Nem tudtam, hogy olyat is tudok :)
Csak kihallatszott valahogy a gondolat a fejemből.

Juci SFG · http://redpill.blog.hu/ 2010.06.27. 00:03:15

@bbzs: Az ilyen hülye fogadásokba mindig mások rángatnak bele! Én kérem ebben TELJESEN ártatlan vagyok!!!
süti beállítások módosítása