Hát az úgy kezdődött, hogy ez a két pernahajder kiváló elvtárs és bajtárs - Robzon és Ritchy - társtettesként, bűnszövetkezetben, aljas indokból stb. kitalálták nemcsak ezt a fekvőtámaszos-felülős-négyüteműfekvőtámaszos PFT Test-et, hanem - kérem, most mindenki csatolja be a biztonsági öveket - a burpee-tesztet is!

50 burpee. Időre!

3 percen belül a faszagyerekek csinálják meg. RKC-k hagyományosan ilyennek számítanak ugye :) De mindenkinek illenék 5 percen belül.

Nos kérem, mivel engem közismerten és sajnos minden baromságba bele lehet rángatni, hát nekiestem ennek is. Utálni utálom a burpee-t, sose csinálom, de noblesse oblige meg minden, RKC, faszagyerek, hadd szóljon. Egyébiránt mindez az "általános fittségi állapot egyszerű felmérésére" szolgál.

Mikor először nekiveselkedtem, 10 burpee után odavágtam az egészet, mert túlságosan lógott a belem tőle, égett a combom, minden bajom lett. Másodszor lényegileg ugyanígy jártam. 50-ig nem jutottam el. Nemhogy 3 perc alatt, de egyáltalán.

Következtetés: amennyiben hihetünk ennek a tesztnek, akkor a Juci nem fitt.

Még gondolkozom, hogyan reagáljak erre. Mostanáig ezek jutottak az eszembe, még nem tudom, melyiket válasszam :)

 

Kételkedős: Ugyan miért kellene hinni ennek a tesztnek? Ha ez a burpee fontos lenne, akkor Pavel is tesztelésre használná, nem büntetésnek.

Személyeskedős: Nem az a kérdés, hogy mit mondanak, hanem hogy ki mondja. Ezt a burpee-ügyet meg a Robzon találta ki. No és, kicsoda ez a Robzon egyáltalán....?

Önfényezős: Figyejjé haver, fitt vagyok, akármit mondasz, az RKC-diplomámat se az Ecserin vettem, a közelmúltban három maratont és huszonharminc félmaratont lefutottam, PFT-teszt is elég kielégítő, snatch-teszteken is megfelelek, jó, nem kiemelkedő eredményekkel, de azért az én koromban ez is elég szép.

Francia Ellenállós: Most jól figyelj, mert csak egyszer fogom elmondani: A burpee a nácik találmánya. Nekünk nincs erre szükségünk.

De Gaulle Style: Hogy mennyi idő alatt csinálok meg 50 burpee-t? Köszönöm, már vártam a kérdés, nagyon-nagyon hasznos és jó, hogy valaki végre feltette. Köszönöm mégegyszer. Következő kérdés....? Igen, uram, parancsoljon.

Hazudós: Megcsináltam. 3:56 alatt.

Besértődős: Én befejeztem a veled való beszélgetést, nem írogatok többet oda. Szerintem csak szívatsz, de erre nekem nincs időm, nem vagyok erre kíváncsi, világos?

Kocsmai verekedős style: Mivan? Mivan? MIVAN?!

Önsajnáltatós: Az ég szerelmére, én egy Erősen Középkorú Kétgyerekes Családanya és Irodakukac vagyok, nem biztos, hogy mindenben faszább gyerek vagyok, mint a huszonéves kockahasú srácok; hát milyen csodát várnak tőlem?

Megadó: Nem tudom megcsinálni. Ezt a csatát elvesztettem. Lehajtott fejjel elkullogok.

Szlenges: Naidekagylózzál köcsög, megmondom neked mi a képlet. Azt vágod, hogy a Juci nem egy szoft csaj, hanem egy szamuráj bazmeg. Majd csak figyejj és tanujj, kisbarátom, majd én csapatom neked azt az alsóhangon 50 börpi okosságot tesókám.

Rambós: OK, ez az én harcom!

Relativitásos: adjatok egy fix pontot, és én megcsinálok rajta 50 burpee-t!

Fekete Lovagos: na megállj, ezért az életed veszem! A Fekete Lovag mindig győz!

Macskafogós: Nem kapsz két marhanagy pofont, ha most azonnal visszavonod ezt a baromságot!

Alternatívás: Jó, ez a burpee egy dolog, de menjünk el gokartozni, snowboardozni meg bungee-jumpingolni, aztán kiderül, ki a faszagyerek!

Elterelős: Aha. Figyelj, láttad a tegnapi meccset? Szerintem nem kellett volna azt a tizenegyest megadni.

Óvodás: az én bátyám erősebb!

Megmagyarázós: semmi se megy, ha nem gyakorolom. Futni se tudok, csak ha futok. Ahhoz, hogy sokat tudj snatchelni, sokat kell snatchelni. Hát majd ha sok burpee-t nyomok, akkor fog menni a sok burpee.

Bibliai idézetes: Tudok egy részt a Bibliából, szerintem pont ide illik. Ezékiel 25:17.

Z-health-os: 10 darab után már nem megy a tökéletes kivitelezés. A központi idegrendszerem nem engedi tovább, leszabályoz, érted, a szimpatikus hatás miatt.

Lelki terroros: persze, engem senki sem szeret! Ezek is azt akarják, hogy meghaljak! És mi lesz szegény özvegyemmel, serdületlen árváimmal?

 

Eddig ennyit szedtem össze :)

Még nem tudom, melyiket válasszam.

A bejegyzés trackback címe:

https://redpill.blog.hu/api/trackback/id/tr281523621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robzon 2009.11.16. 10:49:27

:) ez szep volt Juci.
De szerintem tök mindegy melyiket välasztod, vannak dolgok amiknek egy RKC eleteben meg kell lennie. Az 50 burpee is ilyesmi, szerintem. De ki vagyok en, ugye.
Mäsreszt: "semmi se megy, ha nem gyakorolom", ehhez a reszhez annyit, hogy pl. egy csomo embert ismerek akik nem gyakorolnak burpeet de fittek, es nincs bajuk a burpee-vel, eletükben elsöre 3 perc alatt vannak meg ilyenek. Persze olyanok is vannak akik csomo mindenben relativ fittek, de pont a burpee-n elvereznek. Itt egy "weak-link" sejlik. Pl vannak akik bazi sok hosszutävot futottak, es nagyon effektiven kepesek relativ alacsony poweroutputtal sokäig kitartani. Erre specializälodtak. Aztän ugye amikor rövid idö alatt nagy power outputtal kell dolgozni, leterdepelnek. A specializäciot a termeszet elöbb utobb megbünteti, mondjäk a crossfitesek. Az 50 burpee-terhelesi minta ritkän jön elö a hosszutävfutok eleteben, de gyakran pl. a küzdösportoloknäl (3 perces menetek).
Mennyit szoktäl Te intervallozni a futoedzeseid sorän?

Robzon 2009.11.16. 10:54:40

Amugy szerintem te eleg fitt vagy az 50 burpee-hez, fizikälisan. Simän benned van a 4 perc, kapäsbol. Szerintem te csak azert nem csinälod meg, mert bekotorsz. Ez velem is elö szokott fordulni, mondjuk leghamarabb ugy todom magambol kiprovokälni, ha a regi snatch tesztet csinälom, az egy kez vältäsost. Nagyon hamar jönnek a meltatlan gondolatok, hogy minek ez most, eg hagyjam inkäbb a fenebe, meg fäj, meg majd legközelebb, meg na tegyük le gyorsan mert bajunk esik. Ezen is tul kell lenni.

Juci SFG · http://redpill.blog.hu/ 2009.11.16. 11:18:21

@Robzon: Hogy mennyit intervallozok a futóedzések során? Szerinted? :)
A futás másra kell nekem.
Intervallozni ellenben a kettlebell edzések során igenis szoktam. Naná :)
Ma reggel pedig már edzésképpen volt némi burpee, 55 db egészen konkrétan, és közben még swingeltem is kicsinyég.
De ez nekem fájdalomtűrés-tesztnek tűnik most leginkább, a négyfejű a kis combikámban utána még percekig zsibbadt és sírt az oxigén után :)
Meglesz az 50 db 4 perc alatt egyszercsak, de azt kétlem, hogy akkor fittebb leszek mint most, avagy, hogy egyáltalán lényeges-e ez.
Én már jól vagyok így is arra a kis időre :)

Robzon 2009.11.16. 12:21:42

"Hogy mennyit intervallozok a futóedzések során? Szerinted?"

Akkor lehet hogy meg is vagyunk, nemdebär? :)
Az a kerdes, hogy hol van a szük keresztmetszet, kadiovaszkuläris rendszer, vagy tenyleg csak a quadricepsz. Ha az utobbi, akkor hosszu guggoläs szettek, ha az elöbbi... Igazäbol akkor is. :) Emlekszem amikor az 50 ismetles 100kg guggoläs projekten dolgoztam, eleinte csak a quadricepsz nyiffogot aztän tulharsogta a sziv-tüdö häborgäsa. :)

sztheomo · http://sztheomo.blogspot.com/ 2009.11.16. 13:28:43

Szia Juci RKC!

Ha ezzel a bejegyzéssel azt akartad elérni, hogy csatlakozzak ehhez a marhasághoz, ugyanúgy mint az 1000 sznecshez, akkor most ki kell hogy ábrándítsalak. A hasam méretőből fakadóan még guggoló támaszba is nehezen megyek :-) , nemhogy azt 50-szer csináljam. Meg különben is fogalmam sincs mi az a burpi.

Meg különben is most ez nem fér bele az edzésprogramomba :-D

Üdv
20 szneccses Tamás

efg_zeg · http://way2thebeast.wordpress.com/ 2009.11.16. 13:41:51

@sztheomo: Tamás, ott a burpee-ről egy videólink feljebb, férfiszemnek is kedves, nézzd meg nyugodtan ;)
süti beállítások módosítása